Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2009

ΠΡΟΣ Κ.Κ.Ε.



Τα παρακάτω αποσπάσματα προέρχονται από το «Μανιφέστο του Κομμουνιστικού Κόμματος» των Μαρξ - Ένγκελς.

Αναρωτιέμαι μήπως είναι ένα κείμενο που έχει ξεχαστεί από αυτούς που ισχυρίζονται ότι εκπροσωπούν τον (Κοινοβουλευτικό) Επιστημονικό Σοσιαλισμό στην Ελλάδα και ζητάνε την ψήφο μας και την συμπαράστασή μας.

Αν και δεν είμαι βαθύς μελετητής του Μαρξισμού, θα τολμήσω μια ιστορική ασυνέπεια, ίσως και βλασφημία, και θα θέσω κάποια ερωτήματα προς το Κόμμα (ένα είναι το κόμμα...).
Τα θέτω διότι το Κ.Κ.Ε. με τα λεγόμενά του και τη στάση του δείχνει να γνωρίζει τον Επιστημονινό Σοσιαλισμό καλύτερα από οποιονδήποτε.
Ζητάω εκ των προτέρων συγνώμη από εμβριθείς μελετητές του Μαρξισμού ή από οπαδούς και ψηφοφόρους του Κ.Κ.Ε.
Μετά από κάθε χωρίο τίθεται κι ένα ερώτημα

"Εκείνο το τμήμα της εργατικής τάξης που έχει πειστεί για την ανεπάρκεια κάθε πολιτικής μεταβολής και την ανάγκη μιας ολοκληρωτικής ανατροπής της κοινωνίας, αυτό ονομαζότανε τότε Κομμουνιστικό".
(Που ακριβώς αποτυπώνεται η "ανάγκη μιας ολοκληρωτικής ανατροπής της κοινωνίας" στα λεγόμενά του Κ.Κ.Ε. και στην ουσία της ύπαρξής του; Δεν εννοώ τη ρητορική του, εννοώ την πρακτική του).

"Ο Σοσιαλισμός ήταν, τουλάχιστον στη Δύση "ευπρόσδεκτος για τα σαλόνια" ο Κομμουνισμός ήταν το αντίθετο. Και καθώς από την πρώτη στιγμή είχαμε τη γνώμη πως "η απελευθέρωση της εργατικής τάξης πρέπει να είναι έργο της ίδιας της εργατικής τάξης" δε μπορούσε να υπάρξει αμφιβολία πάνω στο ποιό από τα δύο ονόματα έπρεπε να διαλέξουμε. Και ούτε μας ήρθε ποτέ από τότε στο νου η ιδέα να απαρνηθούμε αυτό το όνομα".
(Αν Μαρξιστικός Κομμουνισμός σημαίνει απελευθέρωση της εργατικής τάξης από την ίδια, ποιά είναι η γνώμη του Κ.Κ.Ε. για τον εργολαβικό ρόλο αντιπροσώπευσης της εργατικής τάξης που έχει αναλάβει, εκτός αν θεωρεί πως δεν έχει τέτοιο ρόλο. Και επειδή αυτό μπορεί να φανεί ως προβοκατόρικο ερώτημα, ας το θέσω αλλιώς: Πιστεύει το Κ.Κ.Ε. πως η εργατική τάξη μπορεί να απελευθερωθεί μόνη της ή είναι αξιωματικά απαραίτητη η ύπαρξή του; Αν είναι, "παίζει" σωστά το ρόλο του; Αν δεν είναι, τι είδους ρόλο πρέπει να διαδραματίσει;)

"Σε κάθε ιστορική εποχή ο οικονομικός τρόπος παραγωγής και ανταλλαγής, και η κοινωνική διάρθρωση που με αναγκαιότητα προέρχεται από τον τρόπο αυτόν παραγωγής και ανταλλαγής, αποτελεί τη βάση που πάνω της χτίζεται η πολιτική και πνευματική ιστορία αυτής της εποχής και από όπου και μόνο μπορεί να εξηγηθεί αυτή η ιστορία".
"Τι άλλο δείχνει η ιστορία των ιδεών παρά πως η πνευματική παραγωγή μεταβάλλεται με την υλική παραγωγή;".
(Πιστεύει το Κ.Κ.Ε. πως εξηγεί με επάρκεια συγχρονικότητας αυτό το Μαρξιστικό αξίωμα της Βάσης (υλική παραγωγή) και του Οικοδομήματος (Πολιτική και Πνευματική Παραγωγή);

1882"Τώρα μπαίνει το ερώτημα: μπορεί η ρούσικη Όμπτσινα (κοινότητα-αγροτική κοινοκτημοσύνη), αυτή η πολύ αποσυντεθειμένη πια μορφή της πρωτόγονης κοινοκτημοσύνης της γης, να περάσει κατευθείαν στην ανώτερη κομμουνιστική μορφή της έγγειας ιδιοκτησίας; Ή αντίθετα θα πρέπει να τραβήξει πρώτα την ίδια πορεία διάλυσης που έπαθε μέσα στην ιστορική εξέλιξη της Δύσης;
Η μόνη απάντηση που μπορεί να δοθεί σήμερα σε αυτό το ζήτημα είναι η ακόλουθη: αν η ρούσικη επανάσταση δώσει το σύνθημα για μια εργατική επανάσταση στη Δύση και αν συμπληρώσει η μια την άλλη, τότες η τωρινή κοινή ιδιοκτησία της Ρωσίας θα μπορέσει να χρησιμέψει σαν ξεκίνημα για μια κομμουνιστική εξέλιξη".
(
Μπορεί το Κ.Κ.Ε. να εξηγήσει, γιατί οι Μπολσεβίκοι δεν ακολούθησαν τα συμπεράσματα των Μαρξ-Ένγκελς σε ό,τι αφορά την οικονομική βάση της Ρωσίας; Και μη φέρουν ως παράδειγμα τον Μάο, γιατί είναι άλλη περίπτωση, άλλη εποχή και επιπλέον τον απορρίπτουν. Από την εποχή του 1882 μέχρι τη Μπολσεβίκικη Επανάσταση του 1917 δεν είχαν περάσει τόσα χρόνια, ώστε η οικονομική παραγωγή της Ρωσίας να μη στηρίζεται πλέον στον Αγροτικό τομέα.)

"Ωστόσο, το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που διακρίνει την εποχή μας, την εποχή της αστικής τάξης, είναι πως απλοποίησε τους ταξικούς ανταγωνισμούς. Ολάκερη η κοινωνία όλο και χωρίζεται σε δύο μεγάλα αντίπαλα στρατόπεδα, σε δύο μεγάλες τάξεις άμεσα εχθρικές: την αστική τάξη και το προλεταριάτο".
(Μπορεί το Κ.Κ.Ε. να μου πει, αν οι τάξεις είναι χωρισμένες στη σημερινή εποχή όπως ήταν την εποχή των Μαρξ-Ένγκελς; Αν είναι, μπορούν να το αναλύσουν; Αν δεν είναι, μπορούν να εξηγήσουν σε τι συνίστανται οι σύγχρονες τάξεις, από ποιούς αποτελούνται, ποιοί είναι οι σκοποί τους, ποιά τα υλικά μέσα που διαθέτουν, ποιές είναι και που τοποθετούνται στο σύστημα παραγωγής;)

"Οι κομμουνιστές δεν αποτελούν ένα ξεχωριστό κόμμα, αντίθετο στα άλλα εργατικά κόμματα.
Δεν επικαλούνται ξεχωριστές αρχές που σύμφωνα με αυτές θα΄ θελαν να πλάσουν το εργατικό κίνημα".
(Το ερώτημα νομίζω είναι προφανές…)

"Οι θεωρητικές προτάσεις των Κομμουνιστών δε στηρίζονται καθόλου σε ιδέες, σε αρχές που εφευρέθηκαν ή ανακαλύφθηκαν από τούτον ή εκείνον τον αναμορφωτή του κόσμου".
(Πάλι προφανή ερωτήματα θέτω, αλλά τι να κάνω; Δεν έχουν απαντηθεί νομίζω. Ή μήπως έχουν απαντηθεί με την αποκατάσταση του ΑΝΑΜΟΡΦΩΤΗ του κόσμου συντρόφου Ιωσήφ Στάλιν;…)

"Εξάλλου κατηγορούν τους κομμουνιστές πως θέλουν να καταργήσουν την πατρίδα, την εθνικότητα.
Οι εργάτες δεν έχουν πατρίδα. Δε μπορείς να τους πάρεις αυτό που δεν έχουν. Μα καθώς το προλεταριάτο κάθε χώρας πρέπει , πριν από όλα, να καταχτήσει την πολιτική εξουσία, να γίνει τάξη εθνικά ηγέτρια, να γίνει η ίδια το έθνος, είναι και για αυτό ακόμα εθνικό, αν και καθόλου με την αστική έννοια της λέξης".
(Το ερώτημα απευθύνεται στην Κυρία Κανέλλη και στις απόψεις της για το Μακεδονικό, τις σχέσεις της Ελλάδας με την Τουρκία και το περιοδικό της, το Nemecis. Πώς εξηγεί εκείνη την έννοια του Έθνους και ποιά η σύνδεση της ερμηνείας αυτής με τους στόχους τηε εργατικής τάξης; Μπορεί να μας αναλύσει την ερμηνεία κατά Μαρξ - Ένγκελς;)


"Με μια λέξη οι κομμουνιστές υποστηρίζουν σε όλες τις χώρες κάθε επαναστατικό κίνημα ενάντια στην υπάρχουσα κοινωνική και πολιτική τάξη".
"Τέλος, οι κομμουνιστές δουλεύουν παντού για την ένωση και συνεννόηση των δημοκρατικών κομμάτων σε όλες τις χώρες".
(Είναι σαν να κλέβω εκκλησία αν θέσω ερώτηση;...)

4 σχόλια:

  1. Διαγώνισμα - Multiple Choice - πάνω στο ΚΚΕ :

    Ποιά από τα παρακάτω ΔΕΝ απεικονίζονται στο έμβλημα του ΚΚΕ?
    - Ένα σφυρί
    - Ένα σπυρί
    - Ένα τρυπάνι
    - Ένα δρεπάνι

    Ποιό είναι το μικρό όνομα της κας Παπαρήγα?
    - Μόνικα
    - Τζούλια
    - Αλέκα
    - Αλέκος

    Πόσους βουλευτές εξέλεξε το ΚΚΕ κατά την τελευταία εκλογική αναμέτρηση?
    - 300
    - Πάνω από 300
    - Κανένα
    - 21 (και κάνει μάνα)

    Ποιός θεωρείται ο πατέρας του Κομμουνισμού στην Ελλάδα?
    - Ο Μητσοτάκης, στον οποίο άλλωστε οφείλουν την ύπαρξή τους
    - Ο Βγενόπουλος
    - Ο Μαρινόπουλος - Πριζουνίκ
    - Άλλος / Δεν ξέρω / Δεν απαντώ / Ξέρω αλλά δεν σας λέω

    Που βρίσκονται τα κεντρικά γραφεία του ΚΚΕ?
    - Στην Εκάλη
    - Στον Αστέρα της Βουλιαγμένης - Σουίτα 9
    - Στον Περισσό
    - Στο σπίτι του ΛΑΟΥ (του Καρατζαφέρη)

    Πως ονομάζεται ο ραδιοφωνικός σταθμός του ΚΚΕ?
    - Τζερόνιμο Γκρούβι
    - Μπλάκμαν
    - Αριστερά στα Εφ - Εμ
    - Τρίτη πόρτα δεξιά

    Ποιές λέξεις χαρακτήρισαν την τελευταία προεκλογική εκστρατεία του ΚΚΕ?
    - Μακντόναλντς, Πίτσα Χατ, Στάρμπακς
    - Αντιλαϊκό, αντεργατικό, ιμπεριαλιστικό
    - Χιούι, Λιούι, Ντιούι
    - Τώρα, Ξέρεις, Καρατζαφέρης

    Πως ονομάζεται η εφημερίδα - όργανο της ΚΕ του ΚΚΕ?
    - Σπαζαρχίδης
    - Ελεύθερη Ώρα
    - Ριζοσπάστης
    - Φαϊνάνσιαλ Τάιμς

    Πως ονομάζεται η νεολαία του ΚΚΕ?
    - ΚΝΕ
    - Μπεεεεεεεεεεε...
    - ΟΣΦΠ
    - ΗΛΠΑΠ

    Γιατί το ΚΚΕ διαφωνεί με οτιδήποτε ζει και αναπνέει σε αυτόν τον πλανήτη?
    - Γιατί φταίμε εμείς, φταίνε αυτοί, φταίνε κι οι άλλοι
    - Γιατί συμφωνεί να διαφωνεί με όλες τις συμφωνίες που μοναδικό σκοπό έχουν τη διαφωνία
    - Γιατί απλά...έτσι πρέπει
    - Φίλε, λάθος κάνεις. Εσείς διαφωνείτε με εμάς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κωνίλλαν καλησπέρα
    Αν ξανακάνεις ειρωνικά σχόλια για το ΚΚΕ κοβουμε και την καλησπέρα. Αν δεν μπορείς να απαντήσεις τουλάχιστον μην κοροιδεύεις. Άντε γιατί... άντε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΚΚΕ ΚΑΙ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΗ ΞΗΡΑΣΙΑ

    Το ΚΚΕ τρέφεται με τα ξηραμένα απομεινάρια του σταλινισμού και υπηρετεί τον μαρξισμό ως δόγμα και όχι ως μια εξελίξιμη και πραγματιστική ιδεολογία. Το αποτέλεσμα είναι η προοδευτική επαναστατικότητα του 19ου αιώνα να καταλήξει σε επαναστατικό συντηρητισμό την πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα.

    Ενόσω συμβαίνει αυτό, το ΚΚΕ εμποδίζει τη γέννηση μιας νέας Αριστεράς - μετακομμουνιστικής, νεοκομμουνιστικής, δεν έχει σημασία πώς θα αυτοβαπτιστεί - ικανής να παράγει δημιουργικό λόγο και όχι ακυρωτικό σε κάθε πρωτοβουλία που δεν πηγάζει και δεν ελέγχεται από τους κόλπους του. Η σχέση του με τον ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ είναι σχέση Καθολικών - Ορθοδόξων.

    Η κοινοβουλευτική του παρουσία τα τελευταία 35 χρόνια δεν παράγει μια αξιόπιστη και εναλλακτική πρόταση. Η ήττα στον Εμφύλιο και ο συνακόλουθος μεταπολεμικός αποκλεισμός από την πολιτική διαδικασία φαίνεται πως στείρωσε κάθε επιθυμία για εξουσία. Το τεκμήριο της αθωότητας και του ιδεολογικού ρομαντισμού άλλωστε το έχασε στη συγκυβέρνηση του 1989. Αν ήθελα να γίνω υπέρ το δέον εριστικός θα έλεγα ότι η εξουσία για το ΚΚΕ είναι επιθυμητός και νομιμοποιημένος στόχος, μόνο όταν επιτυγχάνεται με βίαια μέσα και όχι μέσω της δημοκρατικής διαδικασίας.

    Η παγκοσμιοποίηση και οι ιδιομορφίες της κάθε χώρας - στην περίπτωσή μας της Ελλάδας - από τη μία και η πτώση του Τείχους από την άλλη δεν έχουν γίνει αντικείμενο πολιτικής και ιδεολογικής επεξεργασίας. Η κατάρρευση του κομμουνισμού δεν πρέπει να ερμηνεύεται ούτε ως αποθέωση του καπιταλισμού ούτε ως ανυποληψία του σοσιαλισμού.

    Ο εγγενής διεθνισμός του ΚΚΕ αφαιρέθηκε και αντικαταστάθηκε από έναν εθνο-εργατικό κοτζαμπασισμό. Ποιες είναι οι ζυμώσεις του ΚΚΕ με τα πρώην κομμουνιστικά κόμματα της Ευρώπης και με το ΑΚΕΛ, το μοναδικό πετυχημένο παράδειγμα κομμουνιστικού κόμματος;

    Σε μια περίοδο κρίσης του καπιταλισμού, το ΚΚΕ δεν καρπώνεται πολιτικά και ιδεολογικά την κοινωνική δυσαρέσκεια. Οι ερωτήσεις του Ελευθεριακού θα μπορούσαν να λειτουργήσουν σαν μια καλή αφετηρία διαλόγου για το ΚΚΕ. Διάλογος όμως όχι συγκεντρωτικός και καθοδηγούμενος, αλλά δημόσιος, όπως γίνεται στα "αστικά" κατά το ΚΚΕ κόμματα, όπως γίνεται στον ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ. Το ΚΚΕ το οφείλει στον εαυτό του, στους οπαδούς του και κυρίως το οφείλει στη χώρα.

    M.d.T.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλησπέρα M.d.T.
    Λές: "Ενόσω συμβαίνει αυτό, το ΚΚΕ εμποδίζει τη γέννηση μιας νέας Αριστεράς - μετακομμουνιστικής, νεοκομμουνιστικής, δεν έχει σημασία πώς θα αυτοβαπτιστεί - ικανής να παράγει δημιουργικό λόγο και όχι ακυρωτικό σε κάθε πρωτοβουλία που δεν πηγάζει και δεν ελέγχεται από τους κόλπους του".

    To K.K.E. δεν είναι σε θέση να εμποδίσει τίποτα. Οι νεκροί με τους νεκρούς και οι ζωντανοί με τους ζωνανούς, έτσι δε λένε; Το Κ.Κ.Ε. έχει επιλέξει στρατόπεδο και όποιος δε το βλέπει είναι νοητικά τυφλός.

    Λες:"Η σχέση του με τον ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ είναι σχέση Καθολικών - Ορθοδόξων".

    Η σχέση του με τον Συν/Συριζα και την εξωκοινοβουλευτική Αριστερά είναι όντως σχέση Καθολικών - Ορθοδόξων. Σε ό,τι αφορά τους Αναρχικούς/ Αντιεξουσιαστές είναι σχέση Χριστιανών – Μουσουλμάνων. Βέβαια το θέμα αυτό κρατάει από την Πρώτη Διεθνή και τη σφοδρή Σύγκρουση Μαρξ-Μπακούνιν, έχει μεγάλη ιστορική συνέχεια, αλλά ας το αφήσουμε καλύτερα. Εδώ σε κουβέντα που είχα πριν αρκετό καιρό, μου έλεγε κομμουνιστής που ανήκει σε συνιστώσα του ΣΥΡΙΖΑ και όχι στο Κ.Κ.Ε., πως ο Αναρχισμός δεν ανήκει στην παράδοση της Αριστεράς…

    Λες: "Αν ήθελα να γίνω υπέρ το δέον εριστικός θα έλεγα ότι η εξουσία για το ΚΚΕ είναι επιθυμητός και νομιμοποιημένος στόχος, μόνο όταν επιτυγχάνεται με βίαια μέσα και όχι μέσω της δημοκρατικής διαδικασίας".

    Το πρόβλημα κατά τη γνώμη μου δεν είναι αν ο τρόπος θα είναι νόμιμος ή όχι, δηλαδή βίαιος ή μη, άλλωστε εκ των υστέρων κρίνονται κάποιες ενέργειες. Αυτό που με ενοχλεί περισσότερο σε αυτό το Κόμμα είναι η εμμονή του να αμφισβητεί το σύστημα μέσα στο οποίο υπάρχει και τρέφεται. Το "Αστικό Περιβάλλον" είναι αυτό που είναι. Δρας και αντιδράς μέσα σε αυτό και ποτέ έξω, δε γίνεται εκ των πραγμάτων δηλαδή. Όσο το καταλαβαίνεις τόσο περισσότερους τρόπους βρίσκεις να δράσεις. όταν νομίζεις πως δεν ανήκεις σε αυτό, τότε ο "Αστισμός" σε καταπίνει.

    Λες: "Ο εγγενής διεθνισμός του ΚΚΕ αφαιρέθηκε και αντικαταστάθηκε από έναν εθνο-εργατικό κοτζαμπασισμό".

    Συμφωνώ απόλυτα

    Λες: "Το ΚΚΕ το οφείλει στον εαυτό του, στους οπαδούς του και κυρίως το οφείλει στη χώρα".

    Εδώ κάνεις λάθος. Το Κ.Κ.Ε δεν οφείλει σε κανέναν και όλοι του οφείλουν.
    Μπορεί να οφείλει ό,τι θέλει στον εαυτό του και μπορεί επίσης να πράξει ό,τι θέλει πάλι για τον εαυτό του. Δε νομιμοποιείται πλέον στο οποιοδήποτε κίνημα υπάρχει και το εννοώ. Είναι υπεύθυνο για όσους έχει μαντρωμένους στις στάνες του αλλά είναι κι εκείνοι υπεύθυνοι για τη λοβοτομή που έχουν υποστεί. Βαρέθηκα πλέον να ακούω για την υπευθυνότητα και τη σοβαρότητα του Κ.Κ.Ε. Θα έπρεπε να τους προβληματίζουν τα εύσημα από το ΛΑΟΣ.
    Δε είναι δάσκαλοι για να χαίρονται που επιδεικνύουν υπευθυνότητα και σοβαρότητα, όπως τον προηγούμενο Δεκέμβρη ας πούμε…

    ΑπάντησηΔιαγραφή